// Floating Moustache
The Owner


♥Click the image♥ :)



Welcome to my blog. Cause i love Park Chanyeol so much ♡
Diaries Owner Friends Tutobies

Assalamualaikum . The name is Nani . I am a crazy kpoppers and a crazy exo stans ^^


Shout !




Credits!

Basecode: Nurul AtiQah
Edit By: Aina
Re-Edited By: Affina Hanani



Bab 6

     Nani duduk bersila di atas rumput yang kehijauan itu sambil mendengar lagu melalui headphone beats nya manakala Sungjae pula baring di sebelah Nani sambil meletakkan kedua-dua belah tangannya di belakang kepalanya . Masing-masing melayan perasaan masing-masing . Sungjae memandang Nani dengan perasaan yang bercampur-baur . ‘Cantiknya dia ‘ desis Sungjae dalam hati . Nani mematikan lamunan Sungjae apabila Nani mula hendak bangun . “ Eh awak nak pergi mana ? “ tanya Sungjae dengan penuh tanda tanya . “ Jom kita pergi makan ice cream  . Tadi saya nampak ada pakcik jual ice cream dengan motor dia .  Jom ah ! “ Nani menarik Sungjae agar dia bangun dari pembaringan . “Hm ye lah ye lah jom . “ Sungjae bangun dengan malas . 

      Setelah membeli dua batang ice cream berperisa chocolate dan strawberry mereka mencari tempat duduk untuk mencekik ice cream yang baru dibeli . Nani menikmati ice cream nya dengan penuh khusyuk . Cehh macam tak pernah makan ice cream je budak ni . Childish bebenor . Hahahaha . Sungjae memandang Nani sambil ketawa kecil dengan telatah Nani . Dengan kesempatan ini, Sungjae ingin mengenakan Nani . Sungjae mencalitkan sedikit ice cream nya ke muka Nani . Nani yang tiba-tiba terasa ada cecair yang sejuk dan dingin itu berada di mukanya terkejut dan memandang tajam pada Sungjae . “ Awak ! “ Nani terjerit kecil . Sungjae hanya mampu ketawa geli hati dengan gelagat Nani . Tiba-tiba Nani mempunyai idea jahat . Dia bangun dari tempat duduknya dan cuba untuk menyerang Sungjae dengan ice cream di tangan . Sungjae yang sudah perasan apa yang Nani ingin lakukan segera berlari untuk menyelamatkan diri . Macam kena serang dengan taik lembu je . Muhahaha . 

      Mereka berdua ketawa  terbahak-bahak kerana masing-masing dapat mengenakan antara satu sama lain. Sungjae mengelap ice cream yang berada di mukanya dengan ketawa yang masih bersisa . Nani  mengambil sapu tangannya dan mengelap mukanya . “ Okay ice cream kita berdua dah hancur so kita nak buat apa sekarang ni ? “ tanya Nani sambil tertawa kecil . “ Apa kata kita… “ Sebelum Sungjae menghabiskan ayatnya kedengaran ada seorang perempuan menjerit meminta pertolongan kerana beg tangannya diragut . Nani memandang ke arah suara tersebut . “ Eh ! Tu macam Syafiqa je . “ kata Nani . “ Syafiqa ! Syafiqa ! “ Sebelum Nani menuju ke arah Syafiqa kelihatan seorang jejaka tampan sedang cuba untuk mengejar pemuda yang telah meragut beg tangan Syafiqa itu . ‘ Eh tu bukan Kwon Jiyong yang pulangkan buku Sakinah hari tu ke ? Eh tapi macam lain je . Hm tak kesah lah . ‘ ujar Nani dalam hati sambil mengaru kepalanya . 

     Syafiqa berwajah pucat lesi kerana berasa  trauma dengan kejadian itu . Nasib menyebelahinya kerana tiada sebarang kecederaaan pada tubuhnya . Kebetulan seorang lelaki yang baik hati mengejar pemuda yang telah meragut beg tangan Syafiqa itu . Syafiqa tidak henti-henti mengucapkan rasa sykurnya kepada Ilahi kerana beg tangannya dapat diselamatkan kerana terdapat banyak dokumen penting dan juga handphonenya di dalam beg tangan tersebut . “ Nah beg awak . Gwenchana ? Awak okey ?  Tak pe awak jangan risau . Pemuda tadi dah kena tangkap dengan pihak berkuasa . “ 

        "Terima kasih banyak-banyak . Kalau awak tak tolong tadi tak tahu lah apa akan jadi pada saya nanti . " ucap Syafiqa sambil menggosok sedikit bahunya yang sakit akibat diragut sebentar tadi . " No prob . " Lelaki tersebut melemparkan senyuman yang paling manis . " I think we have met . Your name is .... " . Sebelum Syafiqa dapat menghabiskan kata-katanya tiba-tiba telefon lelaki tersebut berdering . " I've got a call . See you later . " Lelaki tersebut beredar dari situ . ' Nampak macam tergesa-gesa jea' desis Syafiqa dalam hati . 

          Syafiqa hanya memandang kelibat lelaki tersebut yang semakin menghilang . Nani menghampiri Syafiqa dengan riak penuh risau . " Syafiqa awak okay ? Ada apa-apa yang tercedera tak ? " " Kita okey je lah . Nasib baik Jiyong tolong selamatkan ." ujar Syafiqa . "Hm tu lah . Lain kali hati-hati . Pegang kuat-kuat bag tu . Tak pe lah . Yang penting awak selamat . " nasihat Nani sambil menepuk lembut belakang Syafiqa . Sungjae yang baru tiba berdiri di sebelah Nani . " Jom saya hantar korang balik. Walaupun jalan kaki je . Hihihih . " Sungjae hanya menayangkan giginya yang putih bersih itu .

           Mereka bertiga berjalan beriringan menuju ke university . Angin sepoi-sepoi bahasa yang menemani perjalanan mereka .